[i57i]
DE LA VILLE DE PARIS.
315
luy fut presenté et offert par lesd. Prevost des Marchans et Eschevins, non comme chose digne de sa Royalle Majesté, mais pour recongnoissance de l'honneur qu'il luy avoit pleu faire à ladicte Ville. Lequel elle accepta et monstra avoir non seulle­ment agreable, mais oultre offrict qu'elle auroict tousjours les affaires de ladicte Ville en singulliere
recommandation envers le Roy, son seigneur et espoux.
Ce faict, se retirèrent Leurs Majeslez au Pallais, où le soir furent faictes plusieurs belles et magnifi­ques masejuarades, desquelles ne sera faict icy aultre mention, d'aultant que cela n'est du faict d'icelle Ville O.
CCCCIV [XCI]. — Pour les 111e mil livres.
4 avril 157i. (A, fol. 65 r°; B, fol. 72 v°.)
Du quatriesme jour d'Apvril l'an mil vc soixante
Anthonis, Thiersault, Tronçon, Generaulx des Aydes;
Ladvocat, Aubery, Merault, bourgeois et mar­chans.
Et quant à messieurs de la Court, en sont venuz au Bureau d'icelle Ville, mais sé sont retirez avant la presente assemblée.
En laquelle assemblée mond, sieur le Prevost des Marchans a faict amplement entendre les causes d'i­celle; et lecture faicte de certaines lettres patentes du Roy, du deuxiesme jour du present moys'2', signées Pinart, a esté conclud, advisé et deliberé que l'on doibt, demain matin, prier de rechef messieurs les quatre depputez de ladicte court de Parlement de eulx trouver led. jour de rellevée, en l'Hostel dc la­dicte Ville, pour avecq eulx adviser et deliberer sur la forme qui sera tenue au faict des taxes et cotlizations pour le recouvrement et levée de lad. somme de 111e m. livres, et ce faict et lad. resolution prinse, y pro­cedder ainsi que de raison.
unze.
Suyvant la deliberation et conclusion de l'assem­blée generalle faicte en l'Hostel de la Ville de Paris, le dix septiesme jour de Mars dernier, pour le re­couvrement et levée de la somme de trois cens mil livres accordée au Roy pour ses urgens affaires, par laquelle, entre aultres choses, auroyt advisé que, pour departir et imposer lad. somme de trois cens mil livres en lad. Ville et faulxbourgs, seroient deppu­tez quatre de messieurs de la court de Parlement, quatre de messieurs des Comptes, quatre de messieurs de la Court des Aydes, deux Conseillers, deux bour­geois et deux marchans, et suivant aussi la priere que, messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins en ont faicte esdictes Cours, sont comparuz :
Messieurs Marcel, Prevost des Marchans;
De Cressé, Poulin, Dauvergne,Eschevins;
Luillier, sr de Coulanges, Hesselin, Guyot, d'Ar-gillieres, de Baugy s, Maistres des Comptes;
C Dans A, le reste du folio 165 v°, environ les trois quarts, est demeuré en blanc; et de même dans B, la moitié du folio 3i8 v°. —- Bonaventure Heverard, [.commis aux affaires de la Ville- , secrétaire du Greffe, avait été chargé des écritures relatives aux entrées du Roi et de la Reine; il les réunit dans un cahier à part. Lo Prévot des Marchands et les Echevins lui firent payer pour cette besogne par lo Receveur de la Ville 80 livres parisis, suivant leur mandement original, qui porte la date du i3 août 1572 seulement : "pour avoir vacqué,u y est-il dit, "depuis le xxiii" jour de Septembre m. v° i.xx jusques au mois de May v° lxxi ensuivant, extraordinaire­ment, avecq plusieurs clercs, à faire et expedier mandemens et ordonnances, tant à mess" les Conseillers de lad. Ville, Quarte­niers, bourgeois, archers, arbalestriers, harquebuziers, gens de mestier que autres, le tout pour les entrées du Roy et de la Royne en ceste Ville de-Paris, et de tout/aict ung cahier à parl, qiCil auroit enregistré au, Greffe de lad. Ville.-!) (Archives nat., H 2o652.) — D'autres mandements ou quittances qui se trouvent dans la même liasse nous apprennent que c'est le même Bonaventure Heverard qui était chargé de tenir au jour les Registres de Délibérations du Bureau de la Ville, et qu'il lui élait alloué annuellement à cet effet une somme de 80 livres parisis. Ses fonctions sont exprimées ainsi qu'il suit dans un mandat de payement du 2 janvier 1671 : "Pour avoir depuis ung an ença faict pour le Bureau le Registre et Cronicque contenant les entrées des princes, legatz, cardinanlx, pompes funebres, assemblées et déliberations de Conseil.n
(2) Cf. l'extrait des principaux passages de ces lettres patentes, p. 3i6, note 4, ci-dessous.
4o.